Çocuğunuzu karneye göre yargılamayın


Eğitim ve öğretim dönemleri insanların hayatlarında çok iyi şekilde Bir yere sahip olduğu bilinir. Eğitim günümüzde çok önemlidir, ancak eğitimli bir insan geleceğe çok daha umutlu bir şekilde bakabilir. Eğitim ile pek çok zorlukları ve sıkıntıları aşabilmek de mümkündür. Fakat eğitim kişinin yeteneklerini  doğrudan olarak gösteren bir unsur asla değildir. İnsanlar bunun çoğu zaman yanlış algılamaktadır bu yüzden çocukların hayatını zehir edebilmektedir. ancak gözden kaçan bir faktör vardır, derslerde başarılı olmayan bazı insanlar hayatlarında çok çok iyi yerlere gelebilmişlerdir. Bu durum bize eğitim öğretim sisteminin doğrudan insanın yeteneklerini ön plana çıkardığı bir sistem olmadığını apaçık ortaya koymaktadır. anne babalar bu konuda çok dikkatli davranmalı, dersleri kötü olan bir çocuğu hayatına geri kazandırmak, derslerini daha iyi bir konuma getirmek, gelecekte çok iyi bir noktalarda yer almasını sağlamak için öncelikle çocuğun sorunlarını ve sıkıntılarını çözmek için çaba sarf etmek gerekir. Okul, sabah çocuğu okula gönderip akşam eve gelmesini beklemek asla değildir. Çocukların okulda başarısız olmasının altında yatan sebeplerden birisi de aileni sorunlardır. Bu yüzden öncelikle çocuğunuz okulda eğer başarısız bir tablo çiziyorsa, öncelikle kendinizi sorgulamalı, neden böyle oldu? Biz ne yaptık? Kötü olan ne? Çocuğum okulda ne durumda? Çocuğumun sıkıntısı ne? Gibi soruları, çocuğa hissettirmeden  güzel bir dille sorgulamak gerekir. Kısacası çocuğun okulda başarısız olması sadece çocuğu ilgilendiren bir problem asla değildir. Anne babalar bu konuda çok dikkatli olmalı, başarısız olan çocukların üzerine giderek daha kötü bir sonuca varmalarının önüne geçmelidir. Bunu da ancak güzel bir dil kullanarak iletişime geçerek başarmak doğru olacaktır.

Okul Her Şey Değildir
Eğitim önemlidir demiştik, ancak eğitim sistemi içinde başarısız olan bir çocuk hayatında başarısız olacağı anlamına asla gelmez. Tarihte bunun pek çok örneği mevcuttur, pek çok filozof, düşünce adamı, felsefeci okul yaşamlarında başarısız olması üzerine okuldan atılmıştır. Anne babalar bu konuda dikkatli olarak, çocuklarını karneye göre yargılama yapmamalıdır.

İyi Karne de Kötü Karne de Aileyi İlgilendirir
Anne babalar genel olarak başarı gördüklerinde “benim çocuğum” diye  ifade ederken, başarısız olan çocuklarda ise sahiplenme duygusu olmadan ifade ettiği görülür. Bu da zaten psikolojik olarak kendini kötü hisseden çocuğa daha büyük sorunlar yüklemek anlamına gelir. Çocuk bu durumu size hissettirmiyor olsa bile,  kendi içinde bu durumu sürekli sorgulayacak ve asla bir sonuca ulaşamayacaktır. Eğer bir sonuca ulaşırsa bu da “annem babam beni sevmiyor” düşüncesi olacaktır. Küçük bir çocuğun hiç düşünmek istemediği bir düşüncedir bu. Dolayısıyla çocuk bu düşünce kafasına oturduğu günden sonra mevcut durumdan daha kötüye gidebilecektir.  Bu yüzden anne-babaların görevi çok fazladır. Başarılı olan tüm çocukların arkasında iyi bir aile yapısı, üzerine düşülen ve ilgilenilen bir birey vardır.  Sizler çocukla ilgilendiğiniz sürece çocuk başarılı olacaktır. İlgi ve alakadan yoksun, sevgiye muhtaç olan çocuklar eğitim hayatlarında da başarılı olabilmeleri mümkün değildir.Bu bağlamda çocuklarımızı asla karne ile yargılamamalı,  hayatın bir karneden ibaret olmadığını bilmeliyiz.
Unutmamalıyız ki, iyi bir karne tüm aile ilgilendiriyorsa, kötü olan karneler de yine tüm aileyi ilgilendirir. Kötü olan karnelerini sorumlusu sadece çocuklar değildir. Bu düşünce ile hareket etmeli çocukları üzmemeliyiz.

Yorumlar